El Port de Siguer i l'Estany Blau

Una excursió preciosa, en una vall no molt coneguda amb una flora increïble del país. La part inferior fins al refugi és perfecta per una excursió amb família ja que és fàcil i molt maca.

Ee port de Siguer (2'395m) des de
l'estany Blau.

Dificultat: fàcil fins al refugi, mitjana des de llavors. Desnivell: 615m Punt de Sortida: La Rabassa (El Serrat)

El punt de sortida d'aquesta excursió és fàcil de trobar. Seguiu per Ordino i seguidament pel Serrat i Arcalís. Després del Serrat seguiu la ruta fins al pàrquing.

0:00h: La Rabassa 1.780 m
Sortida des del punt situat al mig de la Vall de Rialb, al nivell de La Rabassa (panell informatiu), pàrquing.

1:00 h: Refuge de Rialb 2.000 m
Seguir un camí ben marcat a través de les barbacoas. Creuar la font de Freda on podem beure aigua i seguir fins al refugi que es troba a sota del Pas del Monjo.

1:15 h: Planells de Rialb 2.085 m
Arribareu a la cabana dels Planells de Rialb, darrara cabana dels pastors de la zona. Admirar al fons de la vall el circ majestuós de Rialb i la Font Blanca (2.903 m.). Pujar a dreta direcció Port de Siguer, per un camí de bastanta pujada.

2:15 h: Port de Siguer 2.395 m
El Port de Siguer està senyalitzat per un cairn alt que de lluny sembla una aduana. Aquest port ens ofereix una vista especial del Pic de Font Blanca així com també de l'Estany Blau (2.395 m.).

La baixada es fa pel mateix camí.

Aconsellem que continuïn l'excursió fins a l'Estany Blau, situat a França. Aquest estany constitueix un dels punts d'aigua més grans que es troben a nivell de la zona límit entre Andorra i França.

Cal preveure 0.30 h per l'anada i pel retorn.

La pujada al refugi, que, com podeu constatar, és molt fàcil.

La nostra proposta: El MI Govern d'Andorra ha instal·lat barbacoas permanents a la sortida d'aquesta excursió, dins del bosc, al costat del riu, a 50m del pàrquing. Una idea? comprar carbó de fusta i menjar i deixar-ho al cotxe durant l'excursió. I quan tornin facin una costellada!

Menú:
Drets reservats 2001-2010 sobre les fotos i el text.