El Coma Pedrosa, 2.942m - la muntanya més alta d'Andorra

Vista del Coma Pedrosa (al fons) des d'Arinsal

Difficultat: difícil.  Desnivell: 1.370m. Durada: 4h30 Punt de sortida: Arinsal

0:00 h: Arinsal- Torrent Ribal 1.580 m
Sortir a peu del torrent Ribal, sobre del segon túnel. Per accedir al punt de sortida, passar el primer túnel (sobre del poble d'Arinsal) i girar a dreta.

0.40 h: Aigües Juntes
Seguir un camí recte de 800m i seguidament anar al camí de l'esquerra., direcció Estany de les Truites (panell indicador)per arribar a Aïgues Juntes, confluència dels rius que venen del Coma Pedrosa i del Pla de l'Estany. Continuar el camí fins a Grau.

2.20 h: Refugi de Coma Pedrosa 2.272 m
Després d'haber pujat algunes fortes pendents, i admirat el paissatge de la cascada del Coma Pedrosa, arribem al refugi, situat sota del coll de Coma Pedrosa, a prop de l'Estany de les Truites. Aquest refugi està controlat tot l'any, i la qualitat farà que us hi volgueu quedar.

3.30 h: Estany Negre 2.628 m
Anar fins al final de la vall, en direcció oest, cap a Canyorques. Continuar el camí a dreta, per arribar a l'entrada de I'Estany Negre. El color negre, com el seu nom indica, és de les aïgues profundes i gelades del llac.

4.30 h: Pic de Coma Pedrosa 2.942 m
A l'entrada del llac, pugem a dreta del camí ben traçat que arriba a la cresta. Arribem al pic culminant d'Andorra, amb accés una mica complicat: recomanem no sortir del camí marcat.

La baixada es pot fer pel mateix camí, però s'aconsella efectuar una petita variant que consisteix a baixar fins a ColI dels Malhiverns, i després continuar tot recte fins l'Estnay Negre, que voltarem per l'esquerra, per tornar a trobar el camí de pujada, i fer-lo a la inversa.

Refuge de Coma Pedrosa (à 2h20 a peu des de l'apartament o xalet):
Refugi de 60 places guardat de juny a octubre Tel: (327 955). Refugi de 10 places la resta de l'any (no guardat).
Comapedrosa Andorra

El Coma Pedreosa a l'hivern

Atenció, no utilitzar sota cap concepte el mapa que figura en aquesta pàgina per a fer l'excursió.

Menú:
Drets reservats 2001-2010 sobre les fotos i el text.