El Roc de la Cauba, Erts - Arinsal a Andorra

El Roc de la Cauba visto desde la Massana.  Foto: P. Mikhelson

Dificultat: nivell mitjà.  Desnivell: 478 m.  Punt de sortida: Erts.

El Roc de la Cauba (1'818m) és una roca enorme que domina l'entrada de la vall d'Arinsal. S'arriba caminant des d'Erts (1'340 m) i es triga 1h.30 aprox. per arribar al cim.

el valle de Arinsal, foto: P. Mikhelson
A l'esquerra, vegeu la vall tranquil·la, que ajunta els pobles de La Massana, Erts i Arinsal. Una vall que molts turistes no veuen quan venen quan venen a Andorra. Aquesta fotografia s'ha fet des del camí que porta al Roc de la Cauba.

El camí passa pel mig del bosc fins a arribar al cim.

A la dreta podeu veure el Roc de la Cauba. Des del cim, gaudirá d'una magnífica vista panoràmica de les tres valls (la majoria dels turistes la contempla des d'abaix).  Roc de la Cauba, visto dede Erts.  Foto: P. Mikhelson

Llegando al Roc de la Cauba.  Al fondo: Pal-Arinsal.  Foto: P. Mikhelson

Gairebé al cim. Al fons, l'estació d'esquí d'Arinsal-Pal.

El bosque subiendo al Roc de la Cauba.  Foto: P. Mikhelson
Des del seu apartament podrà gaudir de diferents passejades al bosc per camins senyalitzats. Al costat, el bosc que porta al Coll de Jou (1'707m), pujant cap al Roc de la Cauba. Tot aquest bosc és molt conegut pels andorrans, donat que es troben molts xampinyons i fruites silvestres.

0 h: Erts:
El camí comença a 300m, sota del poble d'Erts, al costat d'un bloc d'apartaments nous que es troba al costat del camí.

0.40 h: Cota 1'525 m:
Seguir el camí que puja en zig-zag, on trobareu una vista excel·lent de la vall de Prat Primer i el Roc de la Cauba, el destí final. El camí esdevé més pla, travessa el riu de la Font de la Gambada, i entra al bosc de Jou.

1 h: Borda en ruïnes 1'615 m:
Cap als 1'600 m  el vosc esdevé menys dens i el camí passa a través de vells prats, avui coverts de pins, així com també pel costat d'una granja en ruïnes.

1.20 h: Carena 1'707 m.
després de la granja, pujar fins a la cresta. Girar a dreta, direcció Roc de la Cauba.

1.40 h: Roc de la Cauba 1'820 m.
És un paisatge calcari, sense vegetació, un mirador impressionant des d'on podreu veure La Massana i els seus pobles.

Atenció: vigileu quan arribeu a dalt, especialment amb els nens, ja que el penya-segat és molt alt! Podreu explorar la cresta que està al davant, amb una vista magnífica d'Ordino.

El mapa de la dreta ha estat copiat del llibre que li recomanem comprar a la oficina de turisme de La Massana.

El "Mas de Ribafeta" és on es troba el seu apartament de vacances.

Menú:
Drets reservats 2001-2010 sobre les fotos i el text.